|
|
Tartalomjegyzék
Bevezető
Találkozás
Köszöntés
Bemutatkozás
Megszólítás
Tegeződés
Társalgás
Telefonálás
Levelezés
A
jó megjelenés
Tisztálkodás
Öltözködés
Helyes testtartás
Hivatali öltözet
Alkalmi öltözet
Az
étkezés
Teríték
Napi ételünk
Fogadáson
Mit, mivel
Közlekedés
Utazás
Távoli
utazás
Autóban
Napközben
Hivatalban
Iskolában
Üzleti életben
Pénzintézetben
Az üzletben
Művelődés,
szórakozás
Otthon
Könyvtárban
Múzeumban
Templomban
Színházban
Moziban
Tánc közben
Vendéglőben
Szállodában
Strandon
Kiránduláson
Sporteseményen
Családi
összejövetelek
Vendégség
Eljegyzés
Házasság
Keresztelő
Temetés
Beteglátogatás
Ajándékozás Ajándék
Hivatali ajándék
Érdekességek
Előkelőségeknél
Játékok
Társasági játék
Szójáték
"Magyar" kártya
"Francia" kártya
Viccek
Kicsiknek
Nagyoknak
Info
Imresszum
Szerződés
Irodalom
|
|
Napközben
- Hivatalban
A
hivatal talán még ma sem a legkellemesebben csengő név. A hivatalokban
is van munkaidő, sőt ezen belül sok helyen megállapítják az ügyfélfogadás
idejét is. Erre mindig figyelemmel kell lennünk. Ügyünket ne az utolsó
pillanatban próbáljuk meg elintézni.
Hivatalba éppen olyan illendően lépjünk be, mint egy idegen lakásba.
Belépéskor vegyük le a kalapunkat, sapkánkat és köszöntsük az iroda
dolgozóit. Beszédünk legyen illedelmes, és ne hangoskodjunk. Az udvarias
hangnem használatának kötelezettsége nemcsak az ügyfélre, tehát ránk,
hanem az ügyintézőre is vonatkozik. Ügyünket, panaszunkat röviden adjuk
elő, előadásunk ne terjedjen ki szükségtelen tényekre, főként saját
vagy mások magánéletére. Ha túl bőbeszédűek vagyunk, az ügyintézőt feltartjuk
munkájában és az utánunk következő ügyfeleket várakozásra kényszerítjük.
Ha megkaptuk a felvilágosítást amit kértünk, vagy elindult az ügyünk
intézése ne feledkezzünk el annak megköszönéséről.
Különleges
esetek:
Ha
előre tudjuk, hogy várakoznunk kell, gondoskodjunk valamilyen hasznos
időtöltésről, pl. vigyünk magunkkal könyvet, vagy újságot. Ne próbáljunk
átlátszó kifogásokkal a sor elejére furakodni. Ha várandós anya, vagy
nagyon idős ember várakozik, természetesen engedjük magunk elé.
Ha
az udvariasság szabályait nem mi, hanem az ügyünkben eljáró tisztviselő
szegi meg, nem kell feltétlen eltűrnünk. Az ügy elintézése után kérhetjük
a panaszkönyvet, vagy jelezhetjük a hivatal vezetőjének.
A
bíróság sem a legnépszerűbb hivatalok egyike. Az emberek általában nem
szeretnek idejönni.
A becsületes és lelkiismeretes embereknek nincs mit félnie a bíróság
elölt. Vannak esetek, amikor az állampolgárnak kötelessége megjelennie
a tárgyalóteremben.
Ilyen eset a tanúskodás. A tanú fontos személye a bírósági tárgyalásnak.
A megfelelő viselkedéssel jelezni kell a megbízhatóságunkat és az elfogulatlanságunkat.
A helyes viselkedés a pontos érkezéssel kezdődik. Nem illik a tárgyalásra
késve érkezni, vagy elmulasztani a megjelenést. Talán a mi vallomásunk
lehet döntő az ügyben, ezért kell feltétlen megjelennünk.
Ha a tanú a megjelenésben gátolva van, ezt előre jeleznie kell a bíróság
felé.
A tanúk nekik kialakított helységben várakoznak, addíg amíg nem szólítják
őket.
Ha a bíróság belép a tárgyalóterembe, mindenki felállással üdvözli.
Az ítéletet is állva hallgatjuk meg.
A tanúvallomásnak tényszerűnek kell lenni. Minden érzelmi kitörést és
hangoskodást és trágárságot kerülni kell. A pontos, és hiteles vallomásunkkal
a bíróság munkáját segítjük.
Portásfülke
Üzemek,
hivatalok bejáratánál találkozunk ezzel a helyiséggel. Itt dolgozik
a portás. Nem elsőrendű személyiség, de lebecsülni sem szabad a jelentőségét.
Feladata, hogy ellenőrizze a ki és bejövőket, tájékoztatást adjon a
látogatóknak, vendégeknek. A jó portás tud mindent. Úgy tárgyaljunk
vele is, mint a hivatal más dolgozóival, tehát illedelmesen, és udvariasan.
|
|
|