Tartalomjegyzék

Bevezető

Találkozás
Köszöntés
Bemutatkozás
Megszólítás
Tegeződés
Társalgás
Telefonálás
Levelezés

A jó megjelenés
Tisztálkodás
Öltözködés
Helyes testtartás
Hivatali öltözet
Alkalmi öltözet

Az étkezés
Teríték
Napi ételünk
Fogadáson
Mit, mivel

Közlekedés
Utazás
Távoli utazás
Autóban

Napközben
Hivatalban
Iskolában
Üzleti életben
Pénzintézetben

Az üzletben

Művelődés, szórakozás
Otthon
Könyvtárban
Múzeumban
Templomban
Színházban

Moziban
Tánc közben
Vendéglőben
Szállodában
Strandon
Kiránduláson
Sporteseményen

Családi összejövetelek
Vendégség
Eljegyzés
Házasság
Keresztelő
Temetés
Beteglátogatás

Ajándékozás
Ajándék
Hivatali ajándék

Érdekességek
Előkelőségeknél

Játékok
Társasági játék
Szójáték
"Magyar" kártya
"Francia" kártya

Viccek
Kicsiknek
Nagyoknak

Info
Imresszum
Szerződés
Irodalom

 

 


Játékok - "Magyar" kártya

Könyvből nehéz megtanulni kártyázni, nem a tanítás a szándékunk, hanem a kedv csinálás. Kártyázás közben remekül lehet beszélgetni a partnerekkel, illetve a kibicekkel is.

Zsírozás


Rendkívül egyszerű ezért nagyon népszerű kártyajáték. Ketten vagy négyen játszathatják. Mikor négyen játszanak, ketten-ketten párt alkotnak, a párok egymással szemben ülnek.

Az ászokat és a tízeseket hívják zsírnak,
és cél az, hogy belőlük minél többet vigyünk haza ütéseinkben.

A játékosok öt-öt lapot kapnak, a többi kártyát talonba helyezik. Minden kör után innen húznak. Az osztótól jobbra ülő játékos kezd. Bármilyen kártyát kijátszhat, ebben a játékban semmiféle megkötés nincs a lapok pontértékét és rangsorát tekintve, aduszín nincs. A kihívott lapot, csak azonos értékű kártyával lehet elvinni. Kiváltsága csak a hetesnek (VII) van, ezt a lapot bármely kihívottal megegyezőként használhatjuk. Például: az első játékos kilencessel (IX) kezd, a következő erre szintén kilencest (IX) tesz, az azt követő mondjuk tízest (X), végül a negyedik egy ászt (Á). Ebben a körben a második játékos viszi a lapokat, az aki a kihívott kilencesre megegyező lapot tudott tenni.


Egy kihívott lapot többször is meg lehet ütni. Ha például a kezdő játékos egy tízessel nyit és ezt valaki megüti, a hívó folytathatja egy következő körrel és a letett lapokat másodszor, akár többször is megütheti, a végén pedig az összegyűlt kupac azé lesz, aki a kihívó lappal megegyező utolsó lapot vagy hetest tette le.

Az hív újra, aki az ütést vitte.

A győztes az, aki a legtöbb ászt és tízest vitte a parti során. Két játékos esetén ez minimum 5 lap. Egyenlőnél az nyer, akié az utolsó ütés volt. Aki nem tudott ütést szerezni "kopasz" marad. Négy játékos esetén a párok ütéseiket összeadják.

Ha négyen játszanak, a párok közti kommunikáció nem megengedett, mindössze négy megszólítás használható, melyekkel javasolhatjuk partnerünknek, hogy mit játszón: "Üss!" - vagyis a kihívott lappal megegyezőt tégy ! ill. "NE ÜSS ! "."ZSIRT" - vagyis játsszál ászt vagy tízest ! ill. "NE ZSIRT!"

Snapszli


Ketten, hárman vagy négyen játsszák. A heteseket, nyolcasokat, kilenceseket félreteszik, csak a tízesek, alsók, felsők, királyok és az ászok vesznek részt a játékban, ez összesen húsz lap.


A lapoknak ütőértékük van: Á (11), X(10), K(4), F(3), A(2)

A játékosok öt lapot kapnak két részletben (3+2). A fennmaradó lapokat talonba teszik. A talon felső lapját felütik, színére borítják, ez a szín lesz az adu. Az adut a játék folyamán ki lehet cserélni- ha éppen ránk kerül a hívás-, ugyanolyan színmű alsóra.


Ha a kiosztott lapok között valamelyik játékos kezében egyszínű király és felső is van, ezek béla összefüggést alkotnak, melynek az értéke 20, az adu színében 40. Ezt be kell mondani, de csak akkor lehet, ha a játékos a hívásban soron következik.


A játékot színre-színt vagy adu elv alapján játsszák, a felütés nem kötelező. A nyert játszmáért a játékon kívüli lapokból 1 jutalom jár annak, aki ütéseivel elsőnek gyűjti össze a 66 pontot. Ha az ellenfele nem éri el a 33-at, akkor 2 jutalom lapot kap, ha egyáltalán nem volt ütése a játékostársaknak akkor 3-at.


Játék közben míg a talon tart le lehet fordítani az adut jelző lapot, takarni lehet, ha valaki úgy érzi, hogy további lap húzása nélkül is el tudja érni a 66 pontot az ütéseivel (sok adu szín vagy nagy értékű lapok vannak a kezében).


Huszonegyes


Az osztó adja a bankot, megkeveri a lapokat, melyet a baloldali szomszédjával megemelteti , majd minden résztvevőnek egy-egy lapot oszt ki. Az osztás jobb kéz felé, körben halad, így utolsóként maga a bankár, az osztó vesz lapot. A játékosok megnézhetik lapjaikat és mérlegelik, hány lapra van még szükségük.


A számozott lapok névértékükön érvényesek, a többiek A(2), F(3), K(4), Á(11).


A cél, hogy a legma
gasabb értéket a 21-et elérjük, illetve a lehető legjobban megközelítsék a játékosok. Szabály, hogy 15 pontig senki sem állhat meg, aki így tesz az renonszot követ el. Ilyenkor büntetésként a tét kétszeresét fizetik meg.

Különleges szabály, hogyha valakinek két ász van a kezében az is 21-et ér, és azonnali nyerést is. Ha valaki kezében a lapok összege éppen 11, és ászt kap, azt visszadobhatja és kérhet még egy új lapot.


Aki a felső határt (21-et) átlépi, fuccsot kell hogy jelentsen, és tétje a bankké lesz.

 

 
        BÓNUSZ