|
||||||
Tartalomjegyzék Találkozás A
jó megjelenés Az
étkezés Közlekedés Napközben Művelődés,
szórakozás Családi
összejövetelek Ajándékozás Játékok |
Találkozás - Telefonálás A telefon használata ma már mindennapos dolog. A telefon olyan eszköz, amivel elérhetünk másokat és mi is elérhetővé válunk. Sok mindent elintézhetünk ezen eszköz segítségével, köszönthetjük rokonainkat, barátainkat, elintézhetünk kevésbé fontos dolgokat, vásárolhatunk, érdeklődhetünk. Egyszerű dolog a telefonálás: felveszem a kagylót, tárcsázok és már beszélek is. Az illemet nem tudó emberek azzal kezdik a beszélgetést, hogy "Kivel beszélek?...". Az illendőség úgy kívánja, hogy a hívó fél mutatkozzon be. Nagyon fontos szabály, hogy röviden beszéljünk, ez azért fontos, mert ha fülkéből beszélünk mások is szeretnének beszélni. De a lakások közötti beszélgetésekkor is szorítkozzunk a mondandónk rövid összefoglalására, mert lehet, hogy a beszélgetésünk alatt mások is keresték azt, akivel mi beszélünk, és lehet, hogy a miénknél fontosabb dolgokat akartak mondani. Vagy az is előfordulhat, hogy a hívott fél siet valahova, vagy a kádból ugrott ki a telefon csörgésére. A telefonálás ideje általában 3 perc. Ezen idő alatt 1-2 oldalnyi írott szövegnek megfelelő információt mondhatunk el. A telefonálás nem minden időpontban alkalmas. Magánlakást reggel nyolc előtt és este nyolc után nem illik hívni. A telefonról szólva meg kell említeni azokat az embereket, akik idegeneket felhívva, trágár dolgokat mondanak a készülékbe, majd lecsapják a kagylót, őket telefonbetyároknak hívjuk. Roppant illetlen dolog másokat ilyen módon zaklatni, pláne éjszaka, vagy kellemetlen időpontban. Ha hivatalba telefonálunk, akkor is első dolgunk a bemutatkozás, majd a keresett személy megnevezése. A telefonálás alapvető szabályai: - Ha minket hívtak, megvárjuk a hívó bemutatkozását és azt, hogy kivel szeretne beszélni. - Ezután mi is bemutatkozunk, és ha bennünket keresnek, kezdődhet a beszélgetés.- Mindig tisztán, érthetően beszélünk, nem túl halkan és nem túl hangosan. Mindkettő zavaró lehet.- Mondandónkat a legrövidebbre fogjuk, hogy ne raboljuk mások idejét.- A telefonálást üdvözléssel fejezzük be. Előfordul, hogy tévesen tárcsázunk, vagy a központ nem oda kapcsol, ahova szeretnénk. Ilyenkor illik bocsánatot kérni. Ha nálunk jelentkezik valaki tévesen nem szabad a kagylót lecsapva modortalanul viselkedni, és persze durva szavakat sem szabad használni. |
|||||
BÓNUSZ |