|
||||||
Tartalomjegyzék Találkozás A
jó megjelenés Az
étkezés Közlekedés Napközben Művelődés,
szórakozás Családi
összejövetelek Ajándékozás Játékok |
Napközben - Az üzletben Mindennapos bevásárlásunk helyszíne az üzlet. Nagyon gyakran megfordulunk itt, ezért érdemes említést tenni az itteni magatartásról is. Az eladó és a vevő viszonyát vizsgáljuk meg. Az eladónak udvariasnak és szolgálatkésznek kellene lennie. Sajnos nem mindig tapasztaljuk ezt vevőként. Sokszor az eladók egymás magánéletével jobban el vannak foglalva, mint a vevővel, vagy vevőkkel. Az udvarias eladóval illik nekünk is udvariasan viselkednünk. Nem illik utasítgatni, ugráltatni minden felesleges dolgot elővetetni vele. A vevők egymás közötti viselkedésének is vannak fonák helyzetei. A várat ostromló sereghez hasonlítható néha a vevőáradat a pult előtt. Egyes vevők furakodnak, tolakodnak, és amikor a pulthoz érnek hirtelen ráérőssé vállnak és kényelmesen válogatnak. Ez nem a legillendőbb dolog. A legjobb viselkedési mód a vásárlás közben, ha türelmesek vagyunk és figyelünk másokra is. Lehetőleg már az üzletbe lépés előtt döntsük el, hogy körülbelül mire van szükségünk. Udvariasan beszéljünk az eladóval, és ezt mi is elvárhatjuk az eladótól. Az eladó lehet kedélyes, de ne bizalmaskodjon a vevővel. Figyelmeztesse a vevőt, ha úgy találja, hogy nem lesz megfelelő az, amit kiválaszt. De ne legyen kioktató és modortalan a tanácsa, tehát csak tanács legyen. Ha az eladó minden igyekezete ellenére sem tudunk magunknak megfelelő árut választani, köszönjük meg a fáradozását. |
|||||
BÓNUSZ |